Hvordan opretter jeg en API bruger?

I denne artikel:


     

    Benyt vores step-by-step guide

    API-brugere benyttes til at eksterne systemer kan forbinde til shoppen og udføre handlinger automatisk. Det kan f.eks. være integrationer af kasseapparater, lager- og økonomisystemer mv.

    1. Gå til Indstillinger > API: SOAP:

    2. Sæt markering ved API adgang og gem dine ændringer:

    3. Gå herefter til Indstillinger > Medarbejdere:

    4. Klik på Opret medarbejder:

    5. Udfyld felterne øverst på siden og sæt markering ved "API", i sektionen Tilladelser:



      E-mailadressen kan i dette tilfælde være fiktiv da den benyttes som brugernavn og ikke forventes at kunne modtage mail. Du kan derfor benytte en e-mail som beskriver formålet, f.eks. "api@min-kasseapparat-integration.dk" mv.
    6. Gem dine ændringer for at afslutte opsætningen af API-brugeren:

     

    Værd at vide
    • Du kan suspendere/af-suspendere og slette API-brugere fra den enkelte brugers profil oversigt i Indstillinger > Medarbejdere:

    • Under Indstillinger > API: SOAP finder du API-loggen for alle aktive API-brugere:

     

    Læs mere

    Du kan læse mere om medarbejdere (administrative brugere) i denne artikel.