Consignor

I denne artikel:


    Consignor er Skandinaviens mest solgte løsning til administration af transport. Consignor integrationen i shoppen kommunikerer "live" med Consignor Shipment Server eller Consignor Ticket.
    For at kunne udnytte integrationen, kræver det, at du har en aftale med Consignor, hvor du kan bruge Consignor, Shipment Server eller Consignor Ticket.

    Værd at vide: Consignor integrationen i shoppen benytter EDI-Soft, som er en Consignor app. Derfor optræder dette begreb flere steder i denne guide, side om side med Consignor.

    Integrationen kan benyttes på to måder. Du kan enten benytte Consignor Shipment Server integrationen, eksportere ordrer fra shoppentil Consignor eller hente ordrerne direkte fra Consignor Tickets program. Vi anbefaler, at du benytter Consignor Shipment Server integrationen da denne metode gør det muligt, at eksportere flere ordrer på én gang.

    ID´et for dine fragtmetoder findes til venstre for deres titel. Du kan informere Consignor om dette ved at sende dem en mail med dine fragtmetoder og deres ID. Consignor vil derefter tilpasse det i deres system.

    De to metoder er beskrevet her:

     

    1. Shipment Server (PDF)

    Ved denne metode overføres ordredata fra shoppen til Shipment Server med det samme. Der genereres en PDF med pakkelabels, som kan downloades direkte i shoppens ordreliste.

    Integrationen opsættes via Apps > Consignor. I nedenstående guide fortæller vi, hvordan du kan aktivere Consignor-integrationen på din webshop:

    1. Log ind på Consignors website og find din ServerKey og Actor ID.
    2. Disse indsættes i Consignor appen under ServerKey og Actor ID. Når dette er gjort klikkes Gem.
    3. Først når dette er udfyldt kan du bruge Consignor PDF under ordrelisten.
    4. For at få dine ordrer over i Shipment Server skal du følge denne guide. Her får du vist, hvordan du opsætter dine ordrer til at blive eksporteret.
    5. Når eksporten er kørt vil du få pakkesedler frem i PDF-format.

     

    2. Hente ordrer fra Consignor Ticket

    Ved anvendelse af denne metode, henter du de enkelte ordrer direkte fra shoppen via Consignor Tickets system.

    1. Log ind i Consignor Ticket.
    2. Du kan følge denne guide til at opsætte din integration med Consignor Ticket og DanDomain Webshop. Find guiden HER. Brugernavn og password er det samme, som du bruger til din shop løsning.
      Bemærk: PDF-guiden viser en URL-adresse ved billede 3 (Parameters). Denne URL-adresse skal være http://consignor.smart-web.dk/service.php
    3. I ordreadministrationen i Consignor Ticket kan du indtaste ordre ID. Indtast de ønskede ordrer én ad gangen.
    4. Ordrerne bliver nu hentet fra shoppen til Consignor Ticket.