Benyt Klarna med OnPay

I denne artikel:


     

    I denne artikel viser vi, hvordan du flytter din eksisterende Klarna opsætning fra en selvstændig betalingsmetode i shoppen til OnPay således, at dine betalingsmetoder her samlet ét sted. Hvis du ønsker, at gå direkte til opsætningen i OnPay læs videre her.

    Du skal blot følge disse 4 trin:

    1. Deaktiver den nuværende Klarna betalingsmetode.
    2. Opret nye Klarna API-brugeroplysninger.
    3. Indsæt oplysningerne i OnPay.
    4. Test din opsætning.

     

    Sådan gør du

     

    1. Deaktiver den nuværende Klarna betalingsmetode

    Start med, at deaktivere din nuværende Klarna betalingsmetode. Dette gøres ved, at fjerne markeringerne i leveringslande under Indstillinger > Betaling > Klarna Checkout/Payments:

    Husk, at gemme dine ændringer.

     

    2. Opret et nyt sæt Klarna API-brugeroplysninger

    Selv om du kan se dit eksisterende Klarna brugernavn på opsætningssiden under Indstillinger > Betaling i shoppen, så kan du hverken se eller kopiere adgangskoden fra feltet over i OnPay.

    I stedet skal du logge ind i dit Klarna kontrolpanel og oprette en nye Klarna API-brugeroplysninger til formålet. Du finder oplysningerne under Betalingsindstillinger > Klarna API-nøgler. Opret en ny Klarna API-bruger og kopier eller gem oplysningerne som tekstfil på et sikkert sted via den indbyggede funktion Hent som .txt:

    Når ovenstående er håndteret kan du gå videre til næste trin.

     

    3. Indsæt Klarna oplysningerne i OnPay

    Åben et nyt faneblad i din browser og følg vores guide, der viser, hvordan Klarna brugernavn og adgangskode indsættes i OnPay, og hvordan man aktiverer Klarna-logoet så det vises på shoppens sammen med de andre kortlogoer. Du finder guiden her:

     

    4. Test din opsætning

    Som altid med ændringer til shoppen indhold bør man teste tingene, så kunderne ikke løber ind i problemer på shoppen. Læg produkter i kurven og gå til betaling, hvor du vælger Klarna.

     

     

    Praktiske informationer

     

    Bemærk
    Klarna opretter i øjeblikket ikke nye aftaler med små og mellemstore virksomheder i Danmark, og derfor er denne artikel henvendt eksisterende SMV-kunder ved Klarna. Hvis du har behov for en lignende løsning kan vi anbefale ViaBill og Anyday: Læs mere om apps. Ved spørgsmål til din Klarna aftale bedes du kontakte Klarna.

     

    Klarna har opsat følgende krav, der skal opfyldes, inden din kunde kan gennemføre betalingen med Klarna. Er kravene ikke opfyldt vil din kunde opleve en fejl når de kommer til Klarnas betalingsvindue:

    • Domænet som betalingen er oprettet på skal være tilføjet din butik hos Klarna.
    • Leveringslandet skal være tilføjet på din konto hos Klarna.
    • Betalingens valuta skal være tilføjet på din konto hos Klarna.

     

    Tilgængelighed

    Klarna er som udgangspunkt tilgængeligt ved følgende kombinationer af leveringsland og valuta:

    Leveringsland Valuta
    Danmark DKK
    Norge NOK
    Sverige SEK
    Finland EUR
    Tyskland EUR
    Holland EUR

    Bemærk: Medmindre du har en individuel aftale med Klarna om tilknytning af andre lande og valuta, end vist i listen herover, vil Klarna ikke fungere på din webshop, hvis du har opsat dine lande og valutaer på anden måde end vist herover. Kontakt Klarna for at få afklaring omkring hvilke lande og valuta din aftale understøtter.

     

    Betalingsstatus, gennemførsel og annullering

     

    1. En ordre betalt med Klarna, tildeles altid ordrestatus Ordre modtaget.
    2. Den aktuelle betalingsstatus finder du i sektionen Betalinger. Her finder du ligeledes Klarnas ordre ID, som også benyttes til fremfinding af ordre på din administrationsside ved Klarna

    Indtil godkendelsen er gået igennem vil betalingsstatus stå som Afventer. Alt efter kreditvurderingen, som foretages ved Klarna, vises den aktuelle betalingsstatus som Godkendt eller Afvist. Er transaktionen Godkendt, er det muligt at aktivere aftalen for den pågældende transaktion (svarende til at hæve pengene), eller at annullere den:

     

    Værd at vide

    Du finder indstillingerne for Klarna API-brugere på Klarnas administrationsside ved, at gå ind under Betalingsindstillinger > Klarna API-nøgler. Klik på "Opret en ny Klarna API-nøgle":

    Herefter genereres et API-brugernavn og adgangskode til indsættelse i OnPay:

    API-brugeren vil herefter være synlig i oversigten:

    Husk, at du kan benytte Klarnas dokumentation, hvis du ønsker, at vide mere om deres systemer.

     

    Relaterede artikler