Opret ordre

I denne artikel:


     

    Det er muligt, at oprette ordrer manuelt via shoppens administration. Dette gøres ved, at gå til Ordrer > Alle og klikke på knappen Opret ordre:

    Som det første skal vi tilføje en kunde til vores ordre. Dette kan gøres ved, at søge på eksisterende kunder i shoppen eller ved, at indtaste informationerne direkte på ordreoprettelsessiden:

    Du kan læse mere om oprettelse af kunder her. Vi gennemgår også mere omkring B2B-kunder i denne artikel.

    Nederst på samme side kan vi bestemme de grundlæggende indstillinger for ordren. Her er det vigtig, at vi afstemmer Fragt, Betaling og Status. Status skal som udgangspunkt stå til Kladde:

    Klik Gem for, at gå videre til ordrekladden:

     

    1. Status: Tjek, at ordrestatus står til Kladde.
    2. Betalingsmetode: Tjek, at den ønskede betalingsmetode er valgt.
    3. Tilføj varelinjer: Her tilføjes produkter til ordren.
    4. Fragt: Her kan du ændre fragtmetoden og fragtpris.

    Når et produkt er tilføjet kan antal og pris mv. justeres ved, at klikke på blyant-ikonet ud for det enkelte produkt:

    Når ordrekladden er klar kan vi skifte ordrestatus. Du kan vælge om shoppen automatisk skal afsende mailen så snart du skifter ordrestatus eller om det skal gøres manuelt efterfølgende:

    1. Sæt markering ved Send automatisk e-mail ved status ændring, hvis du ønsker, at ordremails sendes med det samme du skifter ordrestatus.
    2. Benyt denne knap til at afsende ordremails manuelt, hvis du ikke har sat markering ovenfor. Knappen kan også benyttes til, at gensende ordremails.

    Skift ordrestatus til den ønskede ordrestatus:

    Afsendelsen af ordremails indikeres på ordren:

     

    1. Dette ikon viser om ordren har afsendt ordrestatusmail. Ikonet kan benyttes til generelt, at tjekke om ordrer har afsendt statusmails.
    2. Øverst på ordren indikeres med ikonet i afsendelsesøjeblikket.

    Læs mere om ordrebehandling her.

     

    Relaterede artikler