Webshop søgninger

I denne artikel:


    Tilgængelig i pakkerne
    Hvilken pakke har jeg?
    Start-up
    Growth
    Advance
    Success
    Skift abonnementspakke
    ×

    Er du i tvivl om, hvilken abonnementspakke du har i dag? Du kan se det i dit kundecenter ved, at følge punkt 1 og 2 i guiden herunder.

     

    Så nemt er det, at skifte pakke:

    1. Log ind i Dandomain kundecenteretdandomain.dk:

    2. Under menupunktet Mine produkter klik på Gå til produkt ud for dit webshop-abonnement:



      Bemærk, at du kan se din nuværende abonnementspakke i toppen af produktlinjen. I vores eksempel har vi en Webshop Start-Up pakke.
    3. I venstremenuen klik på Abonnementsskifte:

    4. Klik på Bestil opgradering ud for den ønskede pakke og bekræft skiftet i dialogen:

    Din webshop opgraderes i løbet af få minutter.

    Gå til Dandomain kundecenteret

     

    Luk dette vindue

    Growth
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Growth får du alt fra Start-up-pakken, plus:

    • Kundelogin
    • Genbestilling af ordrer
    • Fuld designfrihed
    • Salg af filer
    • Mulighed for tilkøb
    • Eksportmodul
    • FTP-adgang

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Growth:

     

    Luk dette vindue

    Advance
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Advance får du alt fra Growth-pakken, plus:

    • 1 ekstra sproglag
    • Avanceret varefilter
    • B2B rabatstyring
    • Avanceret salgsrabatter & gebyrer
    • Ekstra datafelter
    • Pakkeprodukter
    • Favoritlister
    • Kundeanmeldelser

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Advance:

     

    Luk dette vindue

    Success
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Success får du alt fra Advance-pakken, plus:

    • Flere lagerlokationer
    • Stor sprogpakke
    • Ubegrænsede API-kald

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Success:

     

    Luk dette vindue

     

    Introduktion

    Shoppens søgefunktion er placeret i toppen af siden og er, alt efter det valgte design, enten synlig som et søgefelt eller gemt bag et forstørrelsesglas-ikon, der aktiverer søgefunktionen når man klikker på det:

    Søgefunktionen søger i produkttitler, produktbeskrivelser og i de søgeord man tilføjer på produkterne - se sektionen Optimering med søgeord for mere information omkring hvordan du kan forbedre kundens muligheder for at finde dine produkter via søgning.

    HTML og CSS-kode i beskrivelser (hvis man f.eks. har tilføjet inline styling af sine elementer) er også omfattet af søgefunktionen.

     

    Statistik

    Under Rapporter > Søgninger finder du et overblik over hvad brugerne af din webshop søger på, når de benytter søgefeltet ude på shoppen –dette er med andre ord kun muligt såfremt at du har en tilgængelig søgefunktion på din webshop, hvilket vi anbefaler. Har du en søgefunktion vil du under søgninger kunne se følgende side:

    1. Søgning og filtrering af resultater på sproglag, og efter dato
    2. Søgeord: Her kan du se hvilke søgeord dine kunder har søgt på
    3. Sproglag: Her kan du se hvilket sproglag søgningen er blevet udført på
    4. Dato: Her ses datoen hvor søgningen er blevet foretaget
    5. Produkter fundet: Her kan du se hvor mange produkter der matcher det indtastede søgeord
    6. Sider fundet: Funktionen benyttes ikke i øjeblikket.
    7. Antal søgninger: Her kan du se hvor mange gange der er blevet søgt på det pågældende søgeord
    8. Viser antal søgninger i alt, samt hvor mange procent af disse, der ikke gav noget resultat

     

    Optimering med søgeord

    • Hvis du oplever at et bestemt søgeord bliver indtastet mange gange uden nogen resultater selv om du har produkter i denne kategori, kan det være en fordel at tilføje søgeordet til de relevante produkter. Det kunne f.eks. være at du har oprettet et produkt med titlen T-shirt, hvor kunden søger på "tshirt", altså uden bindestreg, hvilket giver et tomt resultat. Til dette formål kan denne vejledning bruges.
    • Hvis du oplever at et bestemt søgeord bliver stavet forkert flere gange, kan du med fordel tilføje ordet med den forkerte stavelse under relevante produkters søgeordsfane, så kunden alligevel kan fremsøge produktet. Til dette formål kan denne vejledning bruges.

     

    Nyttige links