Designspecifikke tekster

I denne artikel:


     

    Introduktion

    Designspecifikke tekster er tekster, som hører til individuelle funktioner på det pågældende design. Derfor skal teksterne sættes på designet frem for andre steder i shoppen. Et eksempel på designspecifikke tekster kan f.eks. være unikke salgsargumenter, også kaldet "Unique Selling Points" eller bare "USP", som findes på udvalgte designs.

    Hvis du leder efter en tekst i shoppen, som ikke umiddelbart er til at finde, så kan det enten være en designspecifik tekst eller en standard tekst, som findes i shoppens sprogfil. Ligesom shoppens sprogfiler, så er designspecifikke tekster opdelt ud fra det antal sprog som du har tilknyttet din webshop, hvilket betyder at du selv skal sørge for oversættelser af dine tekster. Til dette formåle kan du f.eks. benytte en service som deepl.com.

     

    Sådan fungerer det

    Gå til Webshop > Design og vælg Designspecifikke tekster i dropdown listen Handlinger på det ønskede design:

    I dette eksempel benytter vi designet Simpl fordi det både har kategorivisning på forsiden og unikke salgsargumenter, der begge har deres tekster under Designspecifikke tekster. Andre designs som f.eks. premium designs, der typisk har mere funktionalitet end gratis designs, vil også typisk have forskellige tekster tilknyttet under Designspecifikke tekster.

    1. Sprog: Hvis du har tilknyttet flere sprog til shoppen kan du vælge, hvilket sprog du vil redigere her.
    2. Unikke salgsargumenter: Hvis dit design har indbyggede USP'er sættes teksten på de forskellige sprog her:



      Ikoner og synlighed kan ændres via tilpasningssiden, hvor designspecifikke tekster linkes til fra link-menuen:



      Unikke salgsargumenter (også kaldet "Unique Selling Points" eller bare "USP") findes på udvalgte designs og kan tilkøbes som app, hvis dit design ikke har USP'er som standard.
    3. Andre funktioner: Designet Simpl har f.eks. en overskrift til visning af produktkategorier på forsiden, som kan sættes i denne sektion:



      Selve forsidekategorierne sættes via indstillingerne på tilpasningssiden.

     

    Værd at vide

    Bemærk at unikke salgsargumenter (USP'er) ikke som standard er tilgængelige på alle designs. USP'er kan tilkøbes som app hvis dit design ikke er født med funktionaliteten.

     

    Nyttige links