Generelt

I denne artikel:


     

    Under Indstillinger > Webshopindstillinger > Generelt finder du shoppens generelle indstillinger:

     

    1. Standardindstillinger og site-specifikke indstillinger: Hvis du har flere sites er det muligt, at have forskellige indstillinger på tværs af sites ved, at skifte site i denne sektion (valgmulighederne er kun synlige, hvis du har flere sites).
    2. Moduler
      • Bestilling i ét trin: Hvis du sætter markering i Fyld hele siden vil dette få checkout til, at være mere brugervenlig da den fjerner bokse, kolonner og andet fra siderne således, at der kun er selve checkout tilbage som kunden kan koncentrere sig om.
      • Ønskeliste: Giver dine kunder mulighed for, at oprette og tilføje varer til en personlig ønskeliste. Andre brugere kan derefter søge i de oprettede ønskelister.
      • Rabatkoder/gavekort: Gør det muligt for dine kunder, at indtaste en rabatkode. Hvis du ikke bruger rabatkoder i din markedsføring er der ingen grund til, at have denne aktiveret. Du kan altid aktivere funktionen, hvis det bliver relevant.
      • Gaveindpakning: Her aktiverer eller deaktiverer du muligheden for gaveindpakning på din webshop.
    3. Anti-spam
      • Spam-tjek: En såkaldt captcha boks benyttes til, at verificere brugeren af shoppen ved f.eks. at lade brugeren identificere en række billedikoner ud fra en tilhørende tekst. Vælges Usynlig vil systemet forsøge ud fra en række parametre, at verificere, at brugeren ikke er en robot. Vælges Udvidet aktiveres ekstra beskyttelse, som kræver opsættelse med en Google reCAPTCHA nøgle.
      • reCAPTCHA version: Den reCAPTCHA nøgle du opretter ved Google skal matche den valgte versionen i dette felt.
      • Spam-blokering (email-adresse som billede): Denne funktion gør e-mail adressen, som vises flere stedet på shoppen, til et billede så spamrobotter har sværere ved, at aflæse adressen.
      • CSRF-token beskyttelse: CSRF står for "Cross-Site Request Forgery" og er en metode, som foregår ved, at en hacker gennem skadelig kode, der afvikles fra et andet websted, kan få adgang til brugerens åbne session på ens website og udføre skadelige handlinger via formularer på websitet. Dette forhindres ved at bruge CSRF-token beskyttelse.
    4. Cookies
    5. Godkendelse af persondatapolitik (særskilt samtykke)
      • Ved at aktivere denne funktion tilføjes en tjekboks med et link til privatlivspolitikken, som skal godkendes af kunden.
    6. Link til persondatapolitik betingelser
      • (alle kunder): Her kan du vælge, hvilken side der skal linkes til når der klikkes på privatlivspolitik-linket for alle kunder.
      • (brugergruppen B2B): Her kan du vælge, hvilken side der skal linkes til når der klikkes på privatlivspolitik-linket for B2B-kunder.
    7. RSS
      • Sæt markering ved de ønskede emner, hvis du vil have dine nyeste produkter osv. vist i dit RSS-feed (RSS-feeds benyttes af RSS-læsere til, at hente nyheder på tværs af nettet).
    8. Status
      • Webløsning status: Her vælger du om din webshop skal være åben eller lukket for offentligheden. Vi anbefaler, at holde nye webshops lukket indtil de er helt klar med alt indhold så kunderne ikke oplever en halvfærdig webshop. Samtidig vil søgemaskinerne ikke indeksere shoppen mens den er lukket.
      • Tekst ved "Webløsning lukket" status: Hvis din frontend status er lukket vil dine kunder se denne tekst når de besøger din shop. Hvis du har flere sprog på din webshop er det muligt, at indtaste en besked for hvert enkelt sproglag.

     

    Nyttige links