Hvordan opretter jeg kundefelter?

I denne artikel:


    Tilgængelig i pakkerne
    Hvilken pakke har jeg?
    Start-up
    Growth
    Advance
    Success
    Skift abonnementspakke
    ×

    Er du i tvivl om, hvilken abonnementspakke du har i dag? Du kan se det i dit kundecenter ved, at følge punkt 1 og 2 i guiden herunder.

     

    Så nemt er det, at skifte pakke:

    1. Log ind i Dandomain kundecenteretdandomain.dk:

    2. Under menupunktet Mine produkter klik på Gå til produkt ud for dit webshop-abonnement:



      Bemærk, at du kan se din nuværende abonnementspakke i toppen af produktlinjen. I vores eksempel har vi en Webshop Start-Up pakke.
    3. I venstremenuen klik på Abonnementsskifte:

    4. Klik på Bestil opgradering ud for den ønskede pakke og bekræft skiftet i dialogen:

    Din webshop opgraderes i løbet af få minutter.

    Gå til Dandomain kundecenteret

     

    Luk dette vindue

    Growth
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Growth får du alt fra Start-up-pakken, plus:

    • Kundelogin
    • Genbestilling af ordrer
    • Fuld designfrihed
    • Salg af filer
    • Mulighed for tilkøb
    • Eksportmodul
    • FTP-adgang

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Growth:

     

    Luk dette vindue

    Advance
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Advance får du alt fra Growth-pakken, plus:

    • 1 ekstra sproglag
    • Avanceret varefilter
    • B2B rabatstyring
    • Avanceret salgsrabatter & gebyrer
    • Ekstra datafelter
    • Pakkeprodukter
    • Favoritlister
    • Kundeanmeldelser

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Advance:

     

    Luk dette vindue

    Success
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Success får du alt fra Advance-pakken, plus:

    • Flere lagerlokationer
    • Stor sprogpakke
    • Ubegrænsede API-kald

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Success:

     

    Luk dette vindue

     

     

    Kundefelter

    Kundefelter benyttes til at give shoppens brugere mulighed for, at angive yderligere informationer på deres profil. Dette kan f.eks. være interesse- og ansvarsområder eller, at notere branche specifikke oplysninger som kan benyttes til at servicere kunden ud fra specielle krav til produkter og henvendelser i forhold til kundens behov.

    Et eksempel kan være at kunden skal angive hunderace hvis du sælger dyrefoder eller, at kunden skal skrive et bilmærke, model og årgang, hvis du sælger tilbehør til biler. Det er med andre ord helt op til dig hvad disse kundefelter skal indeholde af værdier, om de skal være valgfri eller påkrævet. Kundefelter giver kort sagt større fleksibilitet i tilpasning af brugerprofiler ud fra den enkelte shops behov.

     

    Benyt vores step-by-step guide
    1. Gå til Kunder > Kundefelter:

    2. Klik på Opret kundefelt:

    3. Vælg den ønskede type (vi gennemgår typerne nederst i artiklen):



      I dette eksempel har vi valgt Afkrydsningsbokse, da vi ønsker at præsentere kunden for nogle så vi bedre kan segmentere vores kunder.
    4. Angiv en titel:

    5. Vælg de ønskede indstillinger for felterne:

    6. Klik på "+ Tilføj":

    7. Angiv en titel på det tilføjede data felt og gentag proceduren indtil du har det ønskede antal felter:

    8. Gem dine ændringer:

     

    Herefter vil felterne være synlige på dine kunders profiler som i dette eksempel, hvor vi ser kundens profil på shopfronten med 2 påkrævede kundefelter Ansvarsområder og Interesseområder:

    Havde felttypen for Interesseområder f.eks. været et Tekstfelt ville kunden selv kunne indtaste en beskrivelse.

     

    Felttyper

    De forskellige typer bestemmer hvordan kundefelter vises på kundekortet. Herunder gennemgår vi de tre eksisterende typer.

    • Tekst: Tekstfeltet kan benyttes af kunden til at angive en valgfri tekst. Opret et eller flere tekstfelter efter behov
    • Afkrydsningsbokse: Med afkrydsningsbokse kan der vælges én eller flere emner på samme tid. Opret en eller flere afkrydsningsbokse
    • Dropdown: Emner placeres i en dropdown liste således, at kun et enkelt emne kan vælges ad gangen. Tilføj flere dropdown lister hvis du ønsker flere kombinationer

    Felter kan gøres obligatoriske (som i vores eksempel ovenfor) hvis man ønsker det.

     

    Sortering af felter

    Klik på prikkerne for at sortere emnerne i den ønskede rækkefølge:

     

    Læs mere
    • Du kan læse mere om kunder (også kaldet "brugere") her
    • Du kan læse mere om kundegrupper (også kaldet "brugergrupper") her