Opret kunde

I denne artikel:


    Tilgængelig i pakkerne
    Hvilken pakke har jeg?
    Start-up
    Growth
    Advance
    Success
    Skift abonnementspakke
    ×

    Er du i tvivl om, hvilken abonnementspakke du har i dag? Du kan se det i dit kundecenter ved, at følge punkt 1 og 2 i guiden herunder.

     

    Så nemt er det, at skifte pakke:

    1. Log ind i Dandomain kundecenteretdandomain.dk:

    2. Under menupunktet Mine produkter klik på Gå til produkt ud for dit webshop-abonnement:



      Bemærk, at du kan se din nuværende abonnementspakke i toppen af produktlinjen. I vores eksempel har vi en Webshop Start-Up pakke.
    3. I venstremenuen klik på Abonnementsskifte:

    4. Klik på Bestil opgradering ud for den ønskede pakke og bekræft skiftet i dialogen:

    Din webshop opgraderes i løbet af få minutter.

    Gå til Dandomain kundecenteret

     

    Luk dette vindue

    Growth
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Growth får du alt fra Start-up-pakken, plus:

    • Kundelogin
    • Genbestilling af ordrer
    • Fuld designfrihed
    • Salg af filer
    • Mulighed for tilkøb
    • Eksportmodul
    • FTP-adgang

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Growth:

     

    Luk dette vindue

    Advance
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Advance får du alt fra Growth-pakken, plus:

    • 1 ekstra sproglag
    • Avanceret varefilter
    • B2B rabatstyring
    • Avanceret salgsrabatter & gebyrer
    • Ekstra datafelter
    • Pakkeprodukter
    • Favoritlister
    • Kundeanmeldelser

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Advance:

     

    Luk dette vindue

    Success
    ×

    Denne pakke tilføjer ny funktionalitet til dit shop-abonnemt. Med Success får du alt fra Advance-pakken, plus:

    • Flere lagerlokationer
    • Stor sprogpakke
    • Ubegrænsede API-kald

    Se pakkepriserne

    Skift pakke

     

    Læs mere om funktionaliteten i Success:

     

    Luk dette vindue

     

    Som shopejer kan du oprette kunder og redigere kundeoplysninger direkte fra shoppens administration. Alt efter, hvilke kundeindstillinger du benytter har dine kunder også mulighed for, at oprette og redigere deres egne profiler via butiksfronten. I modsætning til funktionaliteten, som er tilgængelig for kunderne, har du via shoppens administration adgang til flere administrative funktioner, som vi vil se nærmere på i denne artikel.

    Klik på Opret kunde for, at oprette en ny kunde:

    Kundesiden er inddelt i sektioner. Hvis du ikke benytter funktionen Kundefelter vil du have adgang til sektionerne Generelt, Beskrivelse og Media. Vi gennemgår de 3 sektioner herunder. Hvis du vil læse mere om Kundefelter kan du læse vores separate artikel her.

     

    Generelt

    Under Generelt skal du indsætte generelle oplysninger om kunden. Det er ikke nødvendigt at udfylde alle felter men kun de felter, som er markeret med en stjerne:

    1. Brugernavn (e-mail): Her skrives brugerens e-mail som ligeledes vil fungere som brugerens brugernavn.
    2. Adgangskode: Indtast adgangskode til kontoen. Du kan efterfølgende bede kunden nulstille koden via linket i administrationen, så den kan oprette deres egen kode.
    3. Kundegruppe: Her kan du tilføje kunden til en bestemt kundegruppe. Du kan læse mere om kundegrupper her.
    4. Status: Her har du mulighed for at ændre kundestatus fra Godkendt til Blokeret. Sidstnævnte vil blokere kundens adgang til sin konto på shoppen. Hvis du benytter shoppen til B2B-handel vil denne funktion tjene til godkendelse af nye B2B-ansøgninger. Du kan læse mere om emnet i vores B2B guide.
    5. Rabatgruppe: Her kan du tilføje brugeren til en rabatgruppe. Du kan læse mere om rabatgrupper her.
    6. Debitornummer: Her kan du tilføje et evt. debitornummer. Hvis du benytter debitornumre i et regnskabssystem kan du på den måde afstemme dine brugere i shoppen, hvilket gør det lettere at krydsreferere og fremsøge kunderne.
    7. Brugertype: Dette felt sættes automatisk baseret på, hvilke felter der sættes på kunden. Shopsystemet differentierer mellem private- og erhvervskunder ved, at erhvervskunder tilføjes firmanavn og CVR-nummer. Det samme gælder for institutionskunder, som tilføjes firmanavn og EAN-nummer, hvilket automatisk tildeler kundetypen erhverv eller nstitutioni. På trods af dette kan private kunder godt oprettes under B2B kundegruppen selv om de ikke vil blive behandlet som erhvervskunder i forhold til shoppens indstillinger for erhvervs- og institutionskunder. Men det er kun via B2B oprettelsessiden at nye kunder registreres i B2B kundegruppen selv om man godt kan oprette sig som erhvervskunde via den normale kundeoprettelsesside under Din konto > Opret bruger i shoppens navigationsmenu.

    Herefter følger en række selvforklarende felter med kundens navn, adresse osv. Det er dog værd at nævne følgende felter:

    • Valuta: Her kan du fastsætte hvilken valuta brugeren handler med. Denne valuta vil angive prisen som kunden ser på produkterne i shoppen.
    • Sproglag: Denne indstilling er kun relevant, hvis din webshop har flere sproglag. I så fald kan du knytte kunden til et bestemt sprog, så kunden automatisk får vist det pågældende sprog når de handler på shoppen.

     

    Beskrivelse

    Her kan du tilføje op til 3 interne noter om kunden. Felterne er valgfrie og kan benyttes til praktisk information, særlige forbehold, aftalevildkår mv. Som titlen indikerer er noterne interne og dermed ikke synlige for kunden:

     

    Media

    Her kan du tilføje billedmateriale til kundens profil. Filerne kan være alt fra logoer til profilbilleder eller aftaledokumenter. Du skal dog være ekstra opmærksom på, at det kun er filer placeret i mappen Private filer, som ikke er offentligt tilgængelige. Bemærk ligeledes, at dokumenter, som uploades til private filer ikke kan åbnes direkte fra kundeprofilen i administrationen. Du kan læse mere om filhåndtering her.

    • Upload fil: Har du filerne liggende på din egen computer så er det denne knap du skal vælge. Systemet vil derefter placere filen i mappen Brugere i filhåndteringen. Bemærk: Filer i denne mappe er offentligt tilgængelige hvis man kender stien.
    • Vælg fil: Hvis du allerede har uploadet billederne til din filhåndtering kan du, via denne knap, også komme direkte ind i filhåndteringen og vælge din fil som kan være placeret i andre mapper end Brugere.

     

    Nyttige links