Betaling
I denne artikel:
Introduktion
Når du starter webshop, skal du overveje hvordan du vil tage imod betaling for dine produkter og ydelser. I shop systemet har du mulighed for at håndtere betalinger på flere forskellige måder, ved at opsætte én eller flere betalingsmetoder til formålet. Ønsker du f.eks. at tage imod betalingskort, MobilePay, ViaBill, Vipps, ANYDAY Split mv. kan dette gøres igennem vores OnPay betalingsgateway, som en integreret del af shoppen.
Det er også muligt at benytte PayPal, eller at håndtere betaling manuelt via faktura, bankoverførsel eller kontant betaling. Det er muligt at kombinere betalingsmetoder på tværs af leveringslande, så du kan tilbyde metoder som passer til det pågældende land.
I praksis
For at kunne tage imod betalingskort, skal du have en indløsningsaftale ved Clearhaus eller Nets. Du skal dog være opmærksom på at betalingsmetoder som MobilePay forudsætter at du har en indløsningsaftale, som inkluderer de betalingskort der typisk benyttes med MobilePay –altså de mest benyttede korttyper i Danmark.
Sådan gør du
- How-to artikel: Hvordan opsætter jeg betaling?
Vi har tilføjet en række how-to artikler ude i venstremenuen, som f.eks. omhandler ordrebehandling og generel opsætning af shoppen. Hertil skal vi minde om at vores introduktionsvideo (som du finder på denne side) også kan være en hjælp til at lære shoppen bedre at kende.

Nyttige links
- Hvordan opsætter jeg betaling?
- Hvordan aktiverer jeg MobilePay?
- Hvordan aktiverer jeg Apple Pay?
- Hvordan aktiverer jeg Google Pay?
- Hvordan aktiverer jeg Vipps?
- Hvordan tilføjer jeg flere valutaer?
- Hvordan tilføjer jeg flere leveringslande?
- Hvordan fejlsøger jeg en betaling?
- Se vores guide som forklarer hvad du skal vide om indløsningsaftaler og kortbetaling med OnPay i denne artikel
- Læs mere om PayPal her
- Læs mere om elektronisk faktura (EAN-faktura) her
- Læs mere om Click & Collect her