Hvordan aktiverer jeg prisportaler?

I denne artikel:


     

     

    Hvad er prisportaler?

    Med betegnelsen "prisportaler" henvises til eksterne sider på nettet som kan trække produktinformation ud af shoppen og vise det i et eksternt produktkatalog, typisk i forbindelse med prissammenligning, salg via Google Shopping, Facebook Shopping osv. For at muliggøre dette kan shoppen generere en fil med de produkt oplysninger prisportalen forventer. Man refererer til denne fil som værende et "produkt feed" eller "prisindeks" mv. Filen videregives som link til den pågældende prisportal, der herefter kan indlæse de relevante data (titler, priser, billeder, lagerstatus osv.).

     

    Benyt vores step-by-step guide
    1. Gå til Prisportaler:

    2. Sæt flueben ved den ønskede prisportal, i dette tilfælde Google Shopping Ads:

    3. Vælg om prisportalen skal inkludere alle eller udvalgte produkter:

    4. Gem dine ændringer:

    5. Højreklik på linket til den valgte prisportal og kopier linket til indsættelse i den service du benytter (Google mv.):

    Hvis du har opsat din prisportal til kun at indeholde udvalgte produkter, skal du tilføje de ønskede produkter via sektionen "Prisportaler", på de pågældende produkter:


    Læs mere her.

     

    Værd at vide

    • Prisportalerne opdateres i real tid når produkter ændres/opdateres i shoppen.
    • Hvis du har flere sites på din shop vil du kunne vælge site i toppen af siden for, at få vist tilhørende prisfiler:

     

    Læs mere
    • Du kan læse mere om prisportaler her
    • Du kan læse mere om affiliate marketing (Google Ads, PriceRunner mv.) her
    • Du kan læse mere om Google Shopping her
    • Du kan læse mere om hvilke data prisportalerne indeholder i denne artikel
    • Her kan du læse mere om hvordan du opretter dine egne prisportaler: Prisportaler (egne feeds)