Hvordan krediterer jeg en ordre?
I denne artikel:
Se videoen
Benyt vores step-by-step guide
-
Gå til Ordrer > Alle:
-
Filtrer dine ordrer på status "Afsendt" for at vise alle afsendte ordrer:
Bemærk: Sørg for at søgefeltet er tomt hvis du vil se alle ordrer med denne status. -
Klik på ordrenummer eller redigeringsikon på den ønskede ordre, for at gå til ordredetaljer:
-
Klik på "Opret kreditnota (kladde)":
(herfra arbejdes der på en ordrekopi med nyt ordrenummer og ordrestatus "Kladde") -
Foretag evt. ændringer (så som at sætte fragten til nul, hvis denne ikke skal krediteres), og sæt ordrestatus til "Kreditnota":
-
Klik på "Refundér", for at tilbageføre beløbet til kundens konto:
Bemærk: Hvis du f.eks. får en fejl når du vil refundere beløbet, kan det være at transaktionen ikke længere er gyldig. I så fald skal du tilbageføre beløbet på anden vis.
Læs mere
Læs mere om kreditering i denne artikel.