Ordrefiltrering

I denne artikel:


    Ordrefiltrering giver dig mulighed for at finde specifikke ordrer og gruppere ordrer baseret på forskellige kriterier som ordrestatus, betalings- og forsendelsesmetoder osv. Hvis du har brug for at behandle et større antal ordrer baseret på specifikke kriterier, kan du bruge filtrering sammen med funktionerne Masseopdatering og Tjek betalinger.

    Det kan f.eks. være, at du vil behandle alle ordrer med en bestemt betalingsmetode. Eller du vil måske behandle alle ordrer til afhentning først og derefter ordrer til forsendelse senere. Uanset din arbejdsgang kan ordrefiltrering bruges til at optimere ordrebehandlingstiden i shoppen.

    TIP: Ved at slå relevante kolonner til og fra i ordrelisten har vi mulighed for, at tilpasse listen til vores behov. Vi kan efterfølgende sortere vores ordrer ved at klikke på kolonnerne (læs mere om kolonner i listevisninger her). I dette eksempel har vi slået visningen af Betaling og Fragt til i oversigten:

    Her er en oversigt over de forskellige filtreringsmuligheder:

    1. Indtast søgekriterie: Søg ordrer ud fra de øvrige kriterier, som er sat i filteret.
    2. Ordrestatus: Filtrer visningen ud fra ordrestatus.
    3. Periode: Her kan du vælge perioden, som skal omfattes af visningen.
    4. Ekspedering: Filtrer på ordrer der kan ekspederes (ikke afsendte ordrer).
    5. Betalingsstatus: Filtrer på om ordrerne er betalte eller ej.
    6. Betalingsmetode: Filtrer på betalingsmetode.
    7. Fragtmetode: Filtrer på fragtmetode.

    Husk, at du kan bruge felterne i kombination, og hvis du undrer dig over, hvorfor visningen er tom, når den ikke burde være det, skal du kontrollere, at søgefeltet er ryddet, og at de andre felter er i en tilsvarende position.

     

    Relevante links