Hvordan krediterer jeg en ordre?

I denne artikel:


     

     

    Se videoen

     

    Benyt vores step-by-step guide
    1. Gå til Ordrer > Alle:

    2. Filtrer dine ordrer på status "Afsendt" for at vise alle afsendte ordrer:


      Bemærk: Sørg for at søgefeltet er tomt hvis du vil se alle ordrer med denne status.
    3. Klik på ordrenummer eller redigeringsikon på den ønskede ordre, for at gå til ordredetaljer:

    4. Klik på "Opret kreditnota (kladde)":


      (herfra arbejdes der på en ordrekopi med nyt ordrenummer og ordrestatus "Kladde")
    5. Foretag evt. ændringer så returvarer bibeholdes på ordren (du kan evt. sætte fragten til nul, hvis denne ikke skal krediteres), og sæt ordrestatus til "Kreditnota":

    6. Klik på "Refundér", for at tilbageføre beløbet til kundens konto:

     

    Værd at vide
    • Hvis du får en fejl når du vil refundere beløbet kan det være, at transaktionen ikke længere er gyldig. I så fald skal du tilbageføre beløbet på anden vis.
    • Hvis funktionen "Opret kreditnota (kladde)" slet ikke er synlig på din ordre kan det skyldes, at shoppen ikke kan hente betalingsstatus pga. manglende adgang til det pågældende betalingssystem. Dette kan f.eks. skyldes en udløbet API-autorisation (hvis der er gået længere tid siden sidste transaktion), en midlertidig driftsforstyrrelse eller, at dine aftaleinformationer ikke er ført ajour. I så fald skal du gennemgå opsætningen af din integration til betalingssystemet i shoppen.

     

    Læs mere

    Læs mere om kreditering i denne artikel.